• Autopompy
  • Motopompy
  • Tłokowe pompy próżniowe
  • Działka wodno-pianowe
M
Motopompa pożarnicza M8/8
Do tłoczenia wody pobieranej z dowolnego źródła i podawania jej
do stanowisk gaśniczych lub do wypompowywania wody np. z zalanych
pomieszczeń.
Motopompa pożarnicza M8/8
Parametry techniczne
Wydajność ( Hgs=1,5 m) [Q]: 800 l/min (48 m3/h)
Wys. podnoszenia (Hgs=1,5 m) [H]: 80 m H2O (0,8 MPa)
Prędkość obrotowa (Hgs=1,5 m) [n]: 3600 obr/min
Wydajność ( Hgs=7,5 m) [Q]: 400 l/min (24 m3/h)
Wys. podnoszenia (Hgs=7,5 m) [H]: 100 m H2O (1,0 MPa)
Prędkość obrotowa (Hgs=7,5 m) [n]: 3600 obr/min
Waga: 134 kg
Wymiary: 960 x 510 x 730 mm (długość x szerokość x wysokość)
Opis konstrukcji

Motopompa jest konstrukcją poziomą, jednostopniową (z jednym wirnikiem) i osiowym wlotem z nasadą 110 do podłączenia  węża ssawnego Ø 110 i dwoma wylotami przystosowanymi do węży tłocznych Ø 75 poprzez nasadę 75 systemu STORZ. Motopompa jest wyposażona w automatyczne urządzenie zasysające wodę. Składa się ono z dwóch modułów pomp tłokowych i skrzynki napędowej z mimośrodem. Obrót mimośrodu znajdującego się na wale pompy, powoduje cykliczne ruchy zwrotne tłoka, wytwarzając podciśnienie w układzie ssawnym pompy wirowej i zasysa wodę z głębokości 3 m., w czasie nie dłuższym niż 30 s, a z 7,5 m. w czasie 60 s. Pojawienie się nadciśnienia większego niż 0,25 MPa w układzie tłocznym motopompy powoduje samoczynne wyłączenie pompy próżniowej. Wał ułożyskowany jest na dwóch łożyskach tocznych, smarowanych w kąpieli olejowej. Część wodna jest odseparowana od części łożyskowej (olejowej) jest uszczelniona bezobsługowym czołowym uszczelnieniem mechanicznym. Napęd motopompy przekazywany jest z silnika spalinowego przez sprzęgło odśrodkowe, które sprzęga motopompę przy ok. 2 000 obr/min. Do napędu pompy wirowej zastosowano silnik firmy KOHLER z USA czterosuwowy, 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem model CH 740 o mocy 27 KM przy 3 600 obr/min i momencie maksymalnym 53 Nm, o masie 50 kg. Jest on czysty ekologicznie, wydziela znikome ilości CO. Nie wymaga żadnych czynności regulacyjnych, dzięki zastosowaniu hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. Przeniesienie napędu z silnika do pompy wirowej odbywa się poprzez sprzęgło odśrodkowe trójczłonowe z dwoma sprężynami centralnymi. Wewnętrzna powierzchnia kielichowatego zabieraka sprzęgła wyłożona jest specjalną wykładziną cierną odporną na wysoką temperaturę. Silnik posiada elektroniczny system zapłonowy z wbudowanym elektronicznym ogranicznikiem obrotów. Uruchamianie silnika odbywa się rozrusznikiem elektrycznym. Motopompa posiada również dźwignię do rozruchu ręcznego. Tłumik wylotu spalin zaopatrzony jest w końcówkę, umożliwiającą przyłączenie przewodu do odprowadzania spalin. Pełny zbiornik paliwa (15 litrów) zapewnia ciągłą, dwugodzinną pracę motopompy przy nominalnych parametrach. Całość osadzona na metalowej ramie z 4 gumowymi uchwytami, umożliwiającej łatwe przenoszenie.

Pliki do pobrania

Dostępne po zalogowaniu

K
Kontakt
napisz do nas jeżeli masz pytania

Jeżeli wolisz jesteśmy również dostępni pod telefonem i e-mailem.

  • Delta Inwestycje Sp. z o.o.
    ul. Aleja Poprzeczna 33-35
    51-167 Wrocław
  • tel. +48 71 348 04 45
    tel. kom. +48 510 848 158
    tel. kom. +48 509 497 308
  • biuro@deltainwestycje.pl

Jeżeli nie możesz rozczytać obrazka - przeładuj stronę (F5).