Wydajność ( Hgs=1,5 m) [Q]: | 800 l/min (48 m3/h) |
---|---|
Wys. podnoszenia (Hgs=1,5 m) [H]: | 80 m H2O (0,8 MPa) |
Prędkość obrotowa (Hgs=1,5 m) [n]: | 3600 obr/min |
Wydajność ( Hgs=7,5 m) [Q]: | 400 l/min (24 m3/h) |
Wys. podnoszenia (Hgs=7,5 m) [H]: | 100 m H2O (1,0 MPa) |
Prędkość obrotowa (Hgs=7,5 m) [n]: | 3600 obr/min |
Waga: | 134 kg |
Wymiary: | 960 x 510 x 730 mm (długość x szerokość x wysokość) |
Motopompa jest konstrukcją poziomą, jednostopniową (z jednym wirnikiem) i osiowym wlotem z nasadą 110 do podłączenia węża ssawnego Ø 110 i dwoma wylotami przystosowanymi do węży tłocznych Ø 75 poprzez nasadę 75 systemu STORZ. Motopompa jest wyposażona w automatyczne urządzenie zasysające wodę. Składa się ono z dwóch modułów pomp tłokowych i skrzynki napędowej z mimośrodem. Obrót mimośrodu znajdującego się na wale pompy, powoduje cykliczne ruchy zwrotne tłoka, wytwarzając podciśnienie w układzie ssawnym pompy wirowej i zasysa wodę z głębokości 3 m., w czasie nie dłuższym niż 30 s, a z 7,5 m. w czasie 60 s. Pojawienie się nadciśnienia większego niż 0,25 MPa w układzie tłocznym motopompy powoduje samoczynne wyłączenie pompy próżniowej. Wał ułożyskowany jest na dwóch łożyskach tocznych, smarowanych w kąpieli olejowej. Część wodna jest odseparowana od części łożyskowej (olejowej) jest uszczelniona bezobsługowym czołowym uszczelnieniem mechanicznym. Napęd motopompy przekazywany jest z silnika spalinowego przez sprzęgło odśrodkowe, które sprzęga motopompę przy ok. 2 000 obr/min. Do napędu pompy wirowej zastosowano silnik firmy KOHLER z USA czterosuwowy, 2-cylindrowy, chłodzony powietrzem model CH 740 o mocy 27 KM przy 3 600 obr/min i momencie maksymalnym 53 Nm, o masie 50 kg. Jest on czysty ekologicznie, wydziela znikome ilości CO. Nie wymaga żadnych czynności regulacyjnych, dzięki zastosowaniu hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. Przeniesienie napędu z silnika do pompy wirowej odbywa się poprzez sprzęgło odśrodkowe trójczłonowe z dwoma sprężynami centralnymi. Wewnętrzna powierzchnia kielichowatego zabieraka sprzęgła wyłożona jest specjalną wykładziną cierną odporną na wysoką temperaturę. Silnik posiada elektroniczny system zapłonowy z wbudowanym elektronicznym ogranicznikiem obrotów. Uruchamianie silnika odbywa się rozrusznikiem elektrycznym. Motopompa posiada również dźwignię do rozruchu ręcznego. Tłumik wylotu spalin zaopatrzony jest w końcówkę, umożliwiającą przyłączenie przewodu do odprowadzania spalin. Pełny zbiornik paliwa (15 litrów) zapewnia ciągłą, dwugodzinną pracę motopompy przy nominalnych parametrach. Całość osadzona na metalowej ramie z 4 gumowymi uchwytami, umożliwiającej łatwe przenoszenie.
Dostępne po zalogowaniu
Jeżeli wolisz jesteśmy również dostępni pod telefonem i e-mailem.